Daarom kiezen zoveel bedrijven voor ODTH!

ODTH first class logistics bouwt aan het magazijn van de toekomst met de hulp van Flexso en SAP

Belgische bedrijven koesteren grootse dromen. In tijden van digitale transformatie, blijven ze ambitieus en zien ze heel wat mogelijkheden. Zes bedrijven getuigen over hoe zij samen met SAP en zijn partners digitale toepassingen ontwikkelen om zich klaar te stomen voor de toekomst. Lees hieronder de getuigenis van OTDH.

Logistiek is een heel competitieve sector, waar prijs, betrouwbaarheid en de kwaliteit van dienstverlening van tel zijn. "We blijven onszelf heruitvinden om de meest efficiënte speler te zijn in onze sector", getuigt Bart Weymans, projectmanager bij ODTH. Samen met Flexso zoekt hij naar innovatieve oplossingen voor de klanten van ODTH. Hiervoor gebruiken we de laatste SAP technologie.

Een innovatieplatform voor digitale technologie

ODTH werkt al lang samen met SAP-partner Flexso om nieuwe innovatieve concepten te ontwikkelen. "SAP staat bekend als een stabiele en robuuste motor voor bedrijven wereldwijd. Maar wat niet iedereen weet is dat SAP ook een innovatieplatform is waar je nieuwe, digitale toepassingen kan ontwikkelen", vertelt David Pierre van Flexso. "Dat hebben we ook benut voor ODTH."

Eén van de jongste innovaties is een systeem met slimme camera's en nummerplaatherkenning om het aanmelden van trucks bij ODTH te vereenvoudigen. Bart Weymans: "Wanneer een chauffeur vroeger aan de ingang van het bedrijf kwam, moest hij zich met een stapel papieren melden bij de bewaker. Die papieren werden gecontroleerd, de planning werd gecontacteerd en uiteindelijk kreeg de truck toegang. Al die controles zijn niet zonder belang. We willen immers absolute veiligheid op onze terreinen."

Vandaag loopt dat hele proces veel vlotter. "Met een digitaal systeem zorgen we er nu voor dat chauffeurs zichzelf registreren via een gebruiksvriendelijke app. Via slimme camera's en nummerplaatherkenning worden ze vervolgens toegelaten tot de site. Door dit proces te automatiseren, kunnen onze medewerkers zich op hun core taken concentreren en verliezen ze geen tijd meer met registratie of papierwerk. En ook hier weer is er een koppeling met ons SAP-systeem, zodat alles netjes bijgehouden wordt."

Bron: Knack